Polityka prywatności

Kwestia ochrony danych osobowych jest dla nas bardzo istotna, dlatego realizujemy politykę prywatności, określającą przetwarzanie przez nas zebranych danych. Dane te są przetwarzane zgodnie z europejskim prawem dotyczącym ochrony tych danych oraz w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Administrator danych

Administratorem danych osobowych jest Queris Sp. z o.o. (z siedzibą przy ul. Ceramiki 37 w Piekarach Śląskich, pełne dane rejestrowe znajdują się w dziale kontakt).

Można się z nami skontaktować poprzez pocztę tradycyjną, adresując przesyłkę na adres siedziby, jak i pocztę elektroniczną. Do kontaktu w sprawach danych osobowych udostępniamy dwa adresy: queris@queris.pl oraz marketing@queris.pl.

Jakie dane gromadzimy?

W celu realizacji naszych usług i umów możemy gromadzić dane niezbędne dla poprawnego ich świadczenia i realizacji. W zależności od ich rodzaju mogą to być następujące dane, w tym dane osobowe:

  1. Imię i nazwisko, płeć, adres e-mail, numer telefonu, nazwa firmy (pracodawcy), zajmowane stanowisko w firmie, adres miejsca pracy i/lub adres pracodawcy;
  2. Informacje o przedsiębiorstwie, w tym: nazwa, adres siedziby, adresy oddziałów, numery rejestracyjne podmiotu, informacje o prowadzonej działalności;
  3. Informacje o zakupionych produktach i usługach, w tym produktach testowych udostępnianych bezpłatnie,
  4. Informacje o aktywności związanej z zainteresowaniem naszymi treściami (np. otwarcia i kliknięcia linków w usłudze Newslettera).

Po co gromadzimy te dane, jak je przetwarzamy i jak długo je przechowujemy?

Dane gromadzimy w celu prawidłowego prowadzenia naszej działalności i świadczenia usług. W szczególności przetwarzamy je w następujących celach:

  1. Prawidłowej realizacji zawieranych umów,
  2. Świadczenia usługi Newslettera,
  3. Świadczenia usługi testowania wersji demonstracyjnej systemu Queris CMMS,
  4. Obsługi zapytań wysyłanych do nas mailowo i z wykorzystaniem formularzy kontaktowych,
  5. Obsługi zgłoszeń dotyczących umawiania spotkań sprzedażowych,
  6. Obsługi zgłoszeń serwisowych dotyczących obsługiwanych produktów, a także rozpatrywania reklamacji,
  7. Udzielania informacji handlowych i marketingowych,
  8. Realizacji usług marketingowych (np. konkursów, promocji, ofert specjalnych, itp).

Dane przetwarzamy zawsze w zakresie udzielonej zgody. Jest ona dobrowolna, jednakże w niektórych przypadkach jej udzielenie może być niezbędne dla prawidłowego wykonania danej usługi lub zrealizowania umowy.

Wszystkie zebrane dane przetwarzamy i przechowujemy do momentu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie lub przez czas niezbędny dla zrealizowania danego działania (np. w przypadku złożenia reklamacji dane mogą być przetwarzane do momentu rozwiązania problemu).

Danych nie przetwarzamy dłużej, niż jest to konieczne dla poprawnej realizacji celów, w jakich zostały one zebrane, chyba że wynika to z ustawodawstwa i wymogów prawnych (np. wymóg archiwizacji niektórych danych przez czas określony w różnego rodzaju ustawach).

Czy stosujemy profilowanie danych? Czy dane przetwarzamy w sposób automatyczny?

Tak. Zbierane dane są przetwarzane w sposób automatyczny z wykorzystaniem odpowiednio zabezpieczonych systemów ułatwiających zarządzanie, przetwarzanie i ochronę tych danych.

Ponadto w niektórych sytuacjach profilujemy zbierane dane. Profilowanie danych wykonujemy w celu lepszego świadczenia naszych usług oraz lepszego ich odpasowania do potrzeb użytkowników, np. dopasowywania treści w usłudze Newsletter. Profilowanie danych ułatwia nam również poprawę jakości naszych produktów.

Jak chronimy zebrane dane i jak je przechowujemy?

Dokładamy wszelkich starań, aby zebrane dane były przechowywane w sposób bezpieczny. Dane przechowujemy zgodnie z procedurami bezpieczeństwa i wykorzystaniem takich technologii jak SSL oraz zabezpieczeń systemowych.

Niektóre dane przechowujemy u zaufanych osób trzecich (np. dostawcy systemów mailingowych), którzy stosują wysokie standardy bezpieczeństwa i przestrzegają procedur zabezpieczających przed bezprawnym użyciem danych.

Komu udostępniamy zebrane dane?

Niektóre dane przekazujemy innym podmiotom. Takimi są w szczególności:

  1. Podmioty Grupy Nomax, której jedną ze spółek zależnych jest Queris Sp. z o.o.,
  2. Draftsoft Sp. z o.o. – dostawca systemu CRM Egito.pl do obsługi klientów,
  3. The Rocket Science Group LLC – dostawca systemu MailChimp umożliwiającego realizację masowej korespondencji (usługa newslettera),
  4. Google LLC – dostawca takich rozwiązań jak Google Analytics, Google AdWords, itp.

Niektóre dane przekazujemy do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, stosując jednak przy tym odpowiednie klauzule ochrony danych osobowych przyjęte przez Komisję Europejską oraz umowy powierzenia danych do przetwarzania.

Oprócz wyżej wspomnianych przypadków istnieją sytuacje, w których przekazujemy niektóre dane dodatkowym podmiotom:

  • Organom państwowym, organom regulacyjnym i organom ścigania,
  • Firmom hostingowym dostarczającym nam rozwiązania internetowe (serwery, zabezpieczenia strony internetowej),
  • Dostawcom systemów szyfrowania danych,
  • Dostawcom oprogramowania do obsługi zamówień, sprzedaży i wystawiania faktur,
  • Firmom świadczącym usługi pocztowe i kurierskie.

Stosowanie plików cookie

Na naszej stronie internetowej wykorzystujemy pliki cookie, które pomagają nam ciągle doskonalić umieszczane na niej treści.

Pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe umieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, które pomagają nam zrozumieć ogólne zachowania odwiedzających naszą stronę. Służą one do identyfikacji użytkownika, urządzenia i gromadzenia informacji o aktywności.

Pliki cookie wykorzystujemy w celach:

  1. Optymalizacji korzystania z naszej strony internetowej (np. dopasowywania sposobu wyświetlania strony według rozdzielczości ekranu urządzenia końcowego),
  2. Tworzenia statystyk odwiedzin, w tym ogólnej aktywności użytkowników, czasu spędzanego na poszczególnych podstronach, przepływach odwiedzin, liczbie odsłon strony, itd.
  3. Integracji strony z systemami analitycznymi i reklamowymi (Google Analytics, Google AdWords),
  4. Pozyskiwania informacji o aktywności w usłudze Newsletter.

W ramach naszej strony internetowej wykorzystujemy pliki cookie różnego rodzaju:

  1. Pliki sesyjne – tymczasowe, dostarczające informacji o bieżącej sesji, które są usuwane wraz z opuszczeniem strony;
  2. Pliki stałe – pliki przechowywane w urządzeniu końcowym przez dłuższy czas, określony w danym pliku, lub do momentu ich usunięcia przez użytkownika.

Plikami cookie możesz zarządzać z poziomu swojej przeglądarki. Możesz je również całkowicie wyłączyć, jednak wtedy niektóre funkcje stron internetowych (nie tylko naszej) mogą być niedostępne lub działać nieprawidłowo.

Aby wyłączyć pliki cookie w swojej przeglądarce zapoznaj się z instrukcją zarządzania nimi w poszczególnych przeglądarkach:

Twoje prawa związane z przetwarzaniem przez nas danych osobowych

W związku z udostępnieniem swoich danych do przetwarzania, przysługują Ci następujące prawa:

  1. Prawo do informacji – w każdej chwili możesz zażądać informacji o tym czy przetwarzamy Twoje dane osobowe.
  2. Prawo dostępu do swoich danych – jeśli przetwarzamy Twoje dane osobowe, możesz żądać dostępu do nich, czyli informacji o tym jakiego rodzaju są to dane i w jakim celu są przetwarzane.
  3. Prawo do sprostowania danych – w każdej chwili możesz żądać poprawienia przetwarzanych przez nas danych osobowych, jeśli są one niepełne lub nieaktualne.
  4. Prawo do usunięcia danych – w każdej chwili możesz zażądać usunięcia swoich danych z naszych zbiorów i zaprzestania ich przetwarzania.
  5. Prawo do ograniczenia – możesz zażądać tymczasowego lub stałego zaprzestania częściowego lub całościowego przetwarzania swoich danych osobowych.
  6. Prawo do sprzeciwu – możesz wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych w odniesieniu do konkretnej sytuacji (np. marketingu bezpośredniego).
  7. Prawo do przeniesienia danych – możesz zażądać dostarczenia elektronicznej kopii zebranych przez nas danych osobowych w celu ich przeniesienia do innego administratora.
  8. Prawo do sprzeciwu wobec automatycznego podejmowania decyzji, w tym profilowania Twoich danych osobowych i podejmowania na tej podstawie zautomatyzowanych działań.

Jeśli zechcesz skorzystać z któregoś z przysługujących Ci praw wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość na jeden z adresów podanych w sekcji informacji o administratorze danych.

Informacje końcowe

Niniejsza polityka prywatności może ulegać zmianom, o których będziemy informowali na bieżąco. Dziękujemy za zaufanie i przekazanie nam swoich danych.