Konflikty w organizacji są rzeczą naturalną, która w pracy zespołowej występować będzie zawsze, jednak niektóre z nich można skutecznie ograniczyć, a dzięki temu poprawić codzienne funkcjonowanie załogi. Do najbardziej uciążliwych sporów w fabrykach możemy zaliczyć te między pracownikami produkcji i działem utrzymania ruchu. Ich przyczyną są głównie problemy komunikacyjne po obu stronach.
Pracownicy działów bardzo często oskarżają się wzajemnie o utrudnianie pracy. Operatorzy mają pretensje do mechaników o niepodejmowanie ich zgłoszeń, przedłużające się naprawy, czy brak zaangażowania. Mechanicy odbijając piłeczkę bronią się brakiem należytej informacji, nadmiarem pracy i brakiem priorytetyzacji zgłoszeń.
Sporne kwestie w dużej mierze można wyeliminować z pomocą systemu CMMS, ale czasami potrzeba czegoś więcej. Uporządkowanie i lepsze planowanie pracy, szybki przepływ informacji, czy nadawanie priorytetów są elementami, które po zmianie organizacyjnej stają się podstawą utrzymania ruchu, lecz zdarzają się sytuacje, w których konieczne jest ponadto dobre zwizualizowaie komunikatu kierowanego do operatorów. Celem tego przekazu jest uświadomienie pracownikom produkcji kto z działu UR nad czym aktualnie pracuje. Informacje te najlepiej przekazać za pomocą odpowiednio przystosowanego monitora przemysłowego.
Duży telewizor zainstalowany na hali produkcyjnej, wyświetlający najważniejsze informacje o toczących się działaniach utrzymania ruchu, daje możliwość zażegnania wielu konfliktów. Operatorzy widząc dokładnie listę zgłoszeń, aktualnie realizowane naprawy, czy toczące się prace mechaników, nie będą już oskarżać ich o unikanie współpracy i powodowanie opóźnień. Mechanicy wreszcie przestaną być nękani, a lepsza atmosfera w pracy pozwoli im na sprawniejszą realizację swoich zadań.
Moduł CMMS TV, dostępny w naszej ofercie, często staje się podstawowym źródłem wiedzy o technicznym stanie zakładu dla wszystkich pracowników hali produkcyjnej. Jeden rzut oka wystarczy by sprawdzić najważniejsze informacje. Oprócz tego dla mechaników jest swoistym motywatorem do przeprowadzania napraw w jak najkrótszym czasie, a na tym zyskuje przecież cała firma.